“Een Nieuwe Visie voor Plastic”: gelanceerd door Veolia, in samenwerking met The New York Times International

In samenwerking met de New York Times International, is deze campagne gevormd om bewustwording over de plastic circulaire economie onder een groter publiek te verspreiden. Ontworpen door de New York Times grafische studio en redactie in collaboratie met Veolia experts. Deze illustraties en content wordt verspreid over het platform van de groep, voornamelijk in Europa en Azië. Een paar van deze afbeeldingen worden ook opgenomen in het NYT “Speciale rapporten voor klimaatoplossingen”. Gepubliceerd op 5 juni op de wereld milieu dag en blijft online tot 22 juli.

“Een Nieuwe Visie voor Plastic”

Met deze campagne probeert Veolia mensen meer bewust te maken van de wereldwijde plastic ecosystemen. Deze bron van vervuiling kan een secundaire grondstof worden als wij ons ertoe zetten om het te recyclen. “De druk op consumenten om recycled plastic te gebruiken is zo hoog dat het een fundamenteel probleem is geworden. Een oplossing betrekt iedereen, van consument, de milieustraat, recyclers, tot fabrikanten van verpakkingen en merken”, legt Sven Saura recycling director bij Veolia uit.

 

Het artikel: Een nieuwe visie voor plastic. Kan de circulaire economie onze relatie met plastic veranderen?