Veolia versnelt in de circulaire economie met PlastiLoop, het nieuwe assortiment gerecycled plastic

Handen met plastic korrels

Veolia lanceert haar nieuwe PlastiLoop-assortiment op K 2022, ‘s werelds grootste vakbeurs voor plastic en rubber in het Duitse Düsseldorf.

Veolia heeft meer dan 30 jaar ervaring in het recyclen van plastic. Door het eerste wereldwijde geïntegreerde platform voor circulaire polymeren te creëren, werpt het bedrijf zich nu op als voortrekker. Dankzij PlastiLoop kunnen klanten gerecycled plastic aanschaffen aan de hand van een gestructureerd en toepassingsgericht assortiment polymeren dat voldoet aan hun specifieke behoeften. PlastiLoop is daarmee een pragmatische oplossing voor het groeiende aantal sectoren dat wil overschakelen op gerecycled plastic om zo hun CO2-voetafdruk te verkleinen en te besparen op virgin grondstoffen.

PlastiLoop logo

Dit gloednieuwe assortiment wordt mogelijk gemaakt door Veolia’s uitgebreide netwerk van experts en haar 37 wereldwijde fabrieken voor het recyclen van plastic. Het bedrijf biedt haar klanten een ruim assortiment hoogwaardige, kant-en-klare gerecyclede kunststoffen: PET, PP, HDPE, PS, ABS, LDPE en PC. Deze circulaire kunststoffen kunnen gebruikt worden in productielijnen in verschillende sectoren, zoals in de verpakkings-, textiel- en autoindustrie, de landbouw, in de productie van huishoudapparaten en in de bouw.

Het Veolia-aanbod is afgestemd op de behoeften van de markt en kan de wereldwijde waardeketen voor plasticrecycling geheel of gedeeltelijk omvatten. We denken dan aan afvalinzamelen, sorteren, wassen, vermengen en produceren van gebruiksklare circulaire kunststoffen. Met deze circulaire kunststoffen kunnen klanten hun ecologische voetafdruk verkleinen zonder aan productkwaliteit in te boeten.

“Ons nieuwe aanbod is afgestemd op de behoeften van de markt. Het helpt  bij de transformatie en versterkt onze commerciële en technische synergieën. Daar komt bij dat Veolia snel toegang heeft tot bronnen van plastic afval overal ter wereld. Het schept ook meer mogelijkheden voor de opwaardering van gerecycled plastic en bevordert de structurering van deze wereldwijde sector. Dit in overeenstemming met Veolia’s positionering in de ecologische transformatie.”
Estelle Brachlianoff
Chief Executive Officer van Veolia

Veolia en plastic recycling

Met haar 37 fabrieken is Veolia wereldwijd koploper in plasticrecycling. In 2021 produceerde zij ongeveer 476.000 ton circulaire kunststoffen. Sinds 2016 is haar wereldwijde recyclingcapaciteit maar liefst vervijfvoudigd. In 2023 wil Veolia 610.000 ton gerecyclede kunststoffen produceren.

Meer informatie vindt u op de website van PlastiLoop.

aanbod PlastiLoop sectoren